Seiten

Dienstag, 12. August 2014

R sews: Drawstring bag / R näht: Turnbeutel



Today I have a little something for you that I totally forgot to blog about. My daughter R sewed this little drawstring bag with some help of me already some months ago. We use it every week when we go to the gym or sports ground to do all kinds of ball sports. The size is perfect for her sports shoes and a bottle with water. 

Heute hab ich einen kleinen Turnbeutel für euch, den meine Tochter R mit meiner Hilfe schon vor einigen Monaten genäht hat. Hab total vergessen ihn zu bloggen. Der Turnbeutel ist jede Woche im Einsatz wenn wir uns mit unserer Ballspielgruppe treffen. Die Größe ist genau richtig für ihre Turnschuhe und eine Wasserflasche. 


There are many tutorials for drawstring bags online, but I just used the wonderful instructions and measurements as given in my friend Miriam's book "Tolle Geschenke selbst genäht" (Nice presents self-sewn). As always with her books, the instructions are relatively detailed (for a book) and there are the perfect diagrams to go with each step. Super fun, fast and easy project that my daughter was able to sew almost on her own.

Natürlich gibt's massig Tutorials für Turnbeutel online, aber ich hab einfach die Anleitung und Maße aus dem Buch "Tolle Geschenke selbst genäht" meiner Freundin Miriam genommen. Wie immer in ihren Büchern ist die Schritt-für-Schritt Anleitung sehr detailiert (verglichen mit anderen Büchern) und sie hat schöne Zeichnungen für jeden Schritt gemacht. Ein tolles, schnelles und einfaches Projekt das meine Tochter fast ganz allein geschafft hat. 


This is linked to Creadienstag. / Und schwupps ab damit zum Creadienstag.

2 Kommentare:

  1. ahaha!! we have the same water bottle!!!! I love this draw string bag! so happy and colorful!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Are you kidding? Nobody knows these bottles. Guess the soulmates thing is happening again....

      Löschen

LinkWithin